7 oktober 2024
Vanaf deze maand tot en met januari 2025 gaan gecertificeerde bedrijven de online inschrijfmodule Hermes in gebruik nemen. Bedrijven krijgen persoonlijk bericht over het exacte moment. Zo nemen we gefaseerd afscheid van de papieren inschrijfformulieren voor het aanleveren van productmonsters voor het RHP-keurmerk.
Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van papieren inschrijfformulieren voor de oriëntatie- en controleanalyses, maakt RHP nu de overstap naar de online inschrijfmodule Hermes. In deze online omgeving kunnen gecertificeerde bedrijven stapsgewijs alle benodigde informatie opgeven om hun monsters te laten analyseren. Hiermee wordt het administratieve proces van inschrijving en verwerking van de monsters minder foutgevoelig en efficiënter.
Met de online inschrijfmodule loggen gebruikers in Hermes in en vullen daar alle benodigde gegevens in voor het inzenden van een productmonster. Het monster krijgt dan een uniek kenmerk toegekend. Dit wordt aan de zak van het productmonster bevestigd, waarna het monster naar het laboratorium kan worden gezonden. Door het unieke kenmerk kan alle data automatisch met elkaar worden gekoppeld in de verschillende systemen. De gegevens worden achter de schermen met elkaar verbonden tussen de nieuwe online inschrijfmodule Hermes en de bestaande database met onderzoeksresultaten Minerva. De communicatie van analyseresultaten en de beoordeling hiervan in Minerva blijven voor gecertificeerde bedrijven hetzelfde.
In de periode oktober 2024 tot en met januari 2025 wordt de huidige manier van het inzenden van productmonsters met de papieren inzendformulieren uitgefaseerd. Alle gecertificeerde bedrijven gaan in die periode voor het RHP-keurmerk gebruikmaken van de online inschrijfmodule Hermes. Bedrijven ontvangen persoonlijk bericht over het exacte moment.